Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza bezpečnosti v provozu civilního letectví ČR v letech 2003-2010
Gubani, Ondřej ; Trefilová, Helena (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou příčin událostí v provozu civilního letectví České republiky za období 2003 - 2010. Na základě analýzy závěrečných zpráv leteckých událostí byly popsány příčiny vzniku těchto událostí. V závěru práce jsou dosažené výsledky porovnány s historickým vývojem nehodovostí civilního letectví v ČR.
Lidský faktor v letectví
Vaňourek, Jiří ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Práce obsahuje přehled nehod letadel, způsobených selháním lidského faktoru ve všeobecném letectví a v kategorii ultralehkých letadel na území ČR od roku 2000. Analyzuje závěry nehod s cílem najít podobnosti u jednotlivých nehod. Ze zjištěných závěrů jsou vytvořeny návrhy na možná opatření, jak zabránit vzniku těchto nehod. Součástí práce jsou také přílohy (formuláře, atd.).
Návrh bezpečnostní studie jako prostředku ke zvyšování bezpečnosti civilního letectví v ČR
Tejkl, Jakub ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Hodaň, Viktor (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na vytvoření bezpečnostní studie, která je prostředkem ke zvyšování bezpečnosti civilního letectví. V teoretické části práce byly zmíněny důležité organizace, které se podílejí na tvorbě legislativy týkající se civilního letectví. Dále byly rozebrány organizace, které šetří letecké události a následně byly srovnány ÚZPLN a BEA. Druhá část této práce se skládá z analýzy událostí z roku 2014 pomocí databáze ECCAIRS, ze které byla získána vhodná témata pro návrh bezpečnostní studie. Nakonec byl vytvořen návrh osnovy bezpečnostní studie a zpracována konkrétní studie pro události spojené s letounem L13 SE/SW Vivat.
Posouzení evropských systémů hlášení leteckých nehod a incidentů
Jonáš, Jiří ; Kujal, Tomáš (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem práce je posoudit evropské systémy hlášení leteckých nehod a incidentů. Především systém hlášení v České Republice a porovnat jej se systémy v ostatních členských státech Evropské unie. Porovnání jednotlivých systémů zahrnuje strukturu podřízenosti orgánů činných při šetření letecké nehody (LN) nebo incidentu (I), tok informací při hlášení LN a I a samotný obsah hlášení.
Zhodnocení výhod a nevýhod systémů automatizace v letounu
Vrána, Michal ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Horpatzká, Michaela (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o systémech automatizace v civilních letounech. V první části je rozebrán historický vývoj soustavy řízení a systémů automatizace spolu s filozofií, s jakou je v dnešní době do letounů implementována. Následuje zhodnocení výhod a nevýhod systému spolu s výčtem a následným popisem jednotlivých systémů, které se podílejí na automatickém letu. V poslední části práce jsou rozebrány vybrané letecké nehody a incidenty se zaměřením na vliv automatizace a případného lidského faktoru.
Vyhodnocení zásahů jednotek Hasičského záchranného sboru ČR k dopravním nehodám v regionu
Svoboda, Petr ; Kocman, Bronislav (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Práce se zabývá zásahy u dopravních nehod prováděné jednotkami požární ochrany s důrazem na likvidační práce a návazností na problematiku soudního inženýrství. V rámci Jihomoravského kraje provádí rozbor statistických dat Hasičského záchranného sboru ČR v souvislosti se zásahy u dopravních nehod a analyzuje postavení jednotlivých jednotek Hasičského záchranného sboru Jihomoravského kraje v uvedeném systému. Řeší problematiku provázanosti soudního inženýrství a jednotek Hasičského záchranného sboru ČR se zaměřením na možné oblasti spolupráce.
Návrh národní politiky systému hlášení leteckých nehod a incidentů
Motyková, Veronika ; Kujal, Tomáš (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem práce je zpracovat problematiku týkající se národní politiky systému hlášení leteckých nehod a incidentů s využitím databázového systému ECCAIRS v porovnání s dostupnými informacemi ze zahraničí a vytvoření možných návrhů řešení problematiky systému hlášení leteckých nehod a incidentů v České republice. Předložená práce je zaměřena na rozbor současného stavu jak po stránce teoretické, tak i praktické, s využitím dostupných předpisů, a to na jedné straně formou komunikace s odpovědnými pracovníky v dané oblasti, na straně druhé byl vytvořen praktický dotazník týkající se dané problematiky, který byl odeslán na odpovědná pracoviště v zahraničí. Na základě informací shromážděných pomocí daného dotazníku byla vypracována analýza a porovnání stavu v zahraničí s existujícím situací v České republice. Při zpracování práce byl jako podklad využit předpis L13, články publikované ECCAIRS.
Význam a organizování služby pátrání a záchrany v civilním letectví
Albastová, Slavěna ; Balážová, Renáta (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvoření uceleného přehledu a stručné charakteristiky postupů a činností realizovaných v rámci poskytování služby pátrání a záchrany na území České republiky. Tyto závazky jsou jednou z oblastí smluvních závazků České republiky vyplývajících z jejího členství v ICAO, které Česká republika musí poskytovat. Práce má sloužit jako studijní podklad pro profesionální piloty, kteří budou skládat zkoušku na Úřadě civilního letectví (ÚCL).
Vliv lidského činitele na nehodovost malých letadel
Dluhoš, Jakub ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
DLUHOŠ, J. Vliv lidského činitele na nehodovost malých letadel. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta strojního inženýrství, 2013. 90 s. Vedoucí diplomové práce Ing. Jiří Chlebek, Ph.D. Diplomová práce pojednává o bezpečnosti civilního letectví, ve kterém je dle statistik FAA v 80% jako hlavním viníkem vzniku letecké nehody či incidentu označen lidský činitel, lidský faktor, lidská chyba či pouze chyba pilota. Hlavním cílem této diplomové práce je tedy vyhodnocení a posouzení příčin vzniku leteckých nehod letounů všeobecného letectví v civilním leteckém provozu ČR. V praktické části diplomové práce byly analyzovány letecké nehody letounů s maximální vzletovou hmotností do 2250 kg a sportovních létajících zařízení vzniklých na území ČR od roku 2006 do konce roku 2012. V závěru práce jsou vyhodnoceny hlavní příčiny vzniku leteckých nehod a také byly navrženy další možná opatření vedoucí ke snížení nehodovosti způsobené vlivem lidského činitele.
Lidský faktor v pilotáži malých letadel
Straňák, Filip ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práca je zameraná na ľudský činiteľ ako narastajúci faktor pri vzniku leteckých udalostí a na vplyv digitálnych avionických systémov na bezpečnosť. Teoretická časť práce rozoberá problematiku ľudského činiteľa a podrobne popisuje najpoužívanejšie analýzy zlyhania ľudského faktora HFACS a HRA. Ďalej je pojednávané o výhodách a rizikách, ktoré digitálne prístroje prinášajú. Druhá časť práce je venovaná rozboru udalostí v ČR kategórie všeobecného letectva do maximálnej vzletovej hmotnosti 2250 kg za roky 2004-2014 a rozboru nehôd porovnávajúci letúne s analógovými a digitálnymi prístrojmi. Práca taktiež obsahuje slovný rozbor video záznamov letov pri použití oboch typov prístrojov s dôrazom na rozdelenie pozornosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.